Sunday 6 January 2013

KAWAN BARU!!


Kebiasaannya ada satu masa budak2 akan bercakap sorang2. Itu normal ke? Saya tak pasti la tapi saya takut la juga kalau Put3 cakap sorang2 siap ngan perbuatan badan skali. Ada orang kata tak baik dalam rumah ada patung melainkan patung tu dibuat main tak apa la kalau dibuat perhiasan memang tak baik takut ada yang menyinggah duduk atas.

Bila difikir balik ada benarnya juga. Saya sendiri ada pengalaman yang mana anak buah saya bermain dengan "makhluk lain" yang selalu hinggap pada patung2 yang berada di dalam rumah. Pada mulanya mereka berkawan tapi lama2 dia akan mengacau & menakutkan plak. Ye la mula2 tu siap bermain & bercakap lagi tapi lama2 bila nampak "kawan" dia anak buah saya jadi takut & menangis. Sehingga la dibuang kesemua patung yang ada tu  baru lah anak buah saya tidak diganggu lagi. Ini pun atas nasihat seorang ustaz yang tengok rumah kami.

Semalam Put3 tengah makan kerepok tiba2 dia berdiri dekat pintu bilik depan yang mana ada tent dia yang penuh dengan mainan & patung dia cakap apa ntah lepas tu dia tanya "nak? nak? sambil menghulurkan kerepok tersebut." Pergh seram sejuk juga dibuatnya sebab teringat akan anak buah saya pernah cakap sorang2 tapi sebenarnya ada "kawan". Eeeee takutkan. Macam dalam citer Child Play plak! He3!!! Bila tanya cakap ngan siapa dia diam. Malam tido tiba2 menangis ketakutan.



Kesemua patung akan dibuang kecuali Mia je. Sebab Mia ni kawan Put3 selalu dia bawa main. Harap2 tak ada yang mengganggu Mia la kan.



Sayang la juga nak buang patung2 tersebut sebab kesemuanya pemberian dari orang masa Bday Put3. Macam tak sampai hati plak tapi terpaksa la juga. Harap maaf ye pada pemberi hadiah tersebut. 

No comments:

Post a Comment