Saturday 5 May 2012

JANGAN TINGGAL DAKU


Kadang2 bila tengok cite @ dengar pasal kematian terfikir macamana la kalau saya ditempat mereka... Takut rasanya untuk merasai kehilangan... Sedangkan dulu kalau putus cinta pun dah macam orang gila ni kan pulak kehilangan orang tersayang buat selama2nya... Putus cinta boleh ada pengganti ark lama2 lupa la pada bekas kekasih tapi kalau kehilangan ahli keluarga tak akan ada penggantinya...

Memang saya pernah kehilangan abg tersayang... Tapi masa tu saya kecik lagi UPSR pun tak lagi... Jadi lain la rasanya... Sekarang saya dah berkeluarga, ada suami ada anak masih mempunyai kedua ibu bapa malah dah bertambah dengan mertua serta kakak2 tersayang serta abg yang masih hidup walaupun berjauhan...

Bagi saya biarlah saya pergi dahulu sebelum mereka... Bukan nak melawan takdir tapi saya takut tak kuat nak menghadapinya.. Takut sangat... Saya tak mampu nak menghadapinya... Berfikir jauh tak salah kan... Sebagai manusia kadang2 kita akan terfikir benda yang negatif... Apa yang selalu saya buat adalah berdoa agar semuanya dipanjangkan umur & murah rezeki...

Tapi seandainya ada diantara mereka yang ALLAH lebih sayang & panggil mereka kembali ke tempat asal mereka saya terpaksa redha & terima walaupun berat... Kena akur dengan ketentuan Illahi, sesungguhnya DIA lebih mengertahui...

Sama2 la kita berdoa:

"YA ALLAH YA TUHANKU sesungguhnya engkau maha mengetahui lagi maha mengampuni... Aku memohon kepada mu YA ALLAH agar memanjangkan umur kedua ibu bapa ku, mertua ku, suami ku, anak ku, ahli keluarga ku serta semua umat islam yang berada di dunia ini.. Murahkan  rezeki mereka & mempermudahkan la perjalanan hidup mereka... Berkati la hidup kami YA ALLAH... Bagi yang telah meninggal dunia KAU tempat kan la mereka ditempat orang2 yang beriman... Al-Fatihah buat Nabi Muhammad S.A.W, arwah abg, datok nenek moyang serta semua umat islam yang sudah meninggal serta kepada semua umat islam yang masih hidup.... Amin"






P/S : Baru lepas tengok cite Ketika Cinta Bertasbih, sedih rasanya bila tengok ibu Azzam    meninggal dalam kemalangan... 


Mak, Ayang sayang sangat kat mak...

No comments:

Post a Comment